How to stay healthy?

19:49


Být zdravý přes zimní období? Téměř nemožné. Ačkoliv se již blíží jaro, nemocných lidí kolem sebe paradoxně vídám čím dál víc. Proto jsem se tedy rozhodla vám ukázat pár tipů, jak zůstat fit (a to jak fyzicky, tak "psychicky" haha).

zdravÁ svačina

Až si tento článek budou číst moji spolužáci, pravděpodobně se od srdce zasmějí. Hned první bod, který vám tady radím a přitom ho sama ani nedodržuji. Přitom tuto situaci známe všichni. Hodina skončí a my naprosto vyčerpáni potřebujeme "dobít baterky". Krom toho, že se neztrapníte, až vám bude kručet v břiše přes celou třídu (ne, že bych mluvila z vlastních zkušeností), tak se budete jistojistě i více soustředit na učivo. Proto se snažte mít u sebe vždy nějakou zdravou svačinku.


pro TIP:  vyzkoušejte míchat různé druhy ovoce, oříšky, zobejte rozinky, jezte zeleninu, jogurty, míchejte si TĚSTOVINOVé SALÁTy, nebo vyzkoušejte KREKRY S BURÁKOVÝM MÁSLEm :)


DOPLŇUJTE TEKUTINY

O tom, jak je pitný režim důležitý, jsem už psala na mém blogu hned několikrát. Být správně hydratovaný je snad ta nejdůležitější věc, co může být. Nezapomínejte, že je naše tělo tvořeno až 70% vody! Proto s sebou vždy noste láhev s vodou a doplňujte tekutiny, co to půjde. Pro ty, kterým čistá voda nechutná mám ještě malý tip: zkuste si do ní hodit pár kousků vašeho oblíbeného ovoce, nebo si udělejte moji oblíbenou domácí citronádu.

PRO TIP: zkuste si tento bod zpříjemnit tím, že si koupíte nějakou pěknou (nejlépe průhlednou) láhev na pití.




vyměňte vaše kafe za čaj

Docela paradox že? Holka z bogu Cappuccino lover vám tady povídá, ať kávu vyměníte za čaj. Ale věřte, že vaše karamelové macciato prostě NEMŮŽE pít dennoděnně. Pokud budete mít to štěstí, že si vaše chuťové buňky zamilují zelený čaj, máte vyhráno. Tein dokáže nakopnout stejně, jako kofein obsažený v kávě a perfektně nabudí váš imunní systém.

PRO TIP: uvařte si k učení šálek čaje - zvyšuje koncentraci, zlepšuje paměť a schopnost učení.




NEZAPOMEŇTE NA KVALITNÍ SPÁNEK

O tom, jak je spánek pro vaše zdraví důležitý, vám asi nemusím povídat. Určitě sami znáte ten pocit, kdy se vyspíte do růžova a všechno jde tak nějak lépe. Co ale dělat, aby se vám spalo lépe? Krátce vyvětrejte, nachystejte si věci na další den, pusťte si vaši oblíbenou hudbu a udělejte si čas sami pro sebe - vezměte do ruky vaši oblíbenou knihu, zapalte si svíčky a relaxujte minimálně půl hodiny před tím, než půjdete doopravdy spát. Nastavte si na ráno (v rámci možností) příjemný budík a vypněte wifi. 


PRO TIP: zkuste spát při otevřených žaluziích - první věc, co ráno uvidíte, budou sluneční paprsky ve vašem pokoji.



Aktivita

Ano, a když říkám aktivita, opravdu tím myslím aktivita. Jakože pohyb. Já osobně nepatřím k milovníkům kolektivních sportů, ale to ještě neznamená, že sport jako takový nesnáším. I takový antitalent na sporty jako já, může bruslit, cvičit, nebo běhat. Krom toho, že cvičení zredukuje tuk v těle, zpevní vaše svalstvo, zrychlí váš metabolismusl a posílí vaši imunitu, tak se oprostíte od veškerého stresu a získáte sebevědomí.


PRO TIP: začněte cvičit s vaší dobrou kamarádku - krom vzájemné motivace a podpory, to ve výsledku bude i zábava.



HYGIENA

Snad nejdůležitější bod vůbec. O umývání rukou jsem myslela, že nebudu muset mluvit. Bohužel, návštěva dámských WC mě přesvědčila o opaku. Paradoxně největší krásky vůbec nepovažují za důležité, zaobírat se něčím tak přízemním, jako je umývání rukou. Pokud  nemám možnost si ruce umýt pod tekoucí vodou, použiji svůj antibakteriální gel, který v drogerii koupíte za směšných 40kč.  

Vaším dalším pomocníkem můžou být i antibakteriální ubrousky. Pravidělně jimi čistím svůj notebook, mobil, psací stůl a všechny věci, na které často chytám (a nejenom já). Ano, možná jsem přehnaně úzkostlivá, ale myslím, že se mi tato úzkostlivost již několikrát vyplatila.


Sledujte mě i na sociálních sítích, jako je FacebookTwitter, InstagramTumblr, nebo se ptejte na mém Asku. Nezapomeňte se mrknout na náš e-shop a podpořit ho na naší FB page. V případě jakýchkoliv dotazů mě můžete kontaktovat na můj email aliauntieofficial@gmail.com.

You Might Also Like

9 comments

  1. Super článek! :) Máš ve všem úplnou pravdu. :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat
  2. Pekný článok... všetko robím, no stále si pripadám, že mám málo energie.

    Daniela

    OdpovědětVymazat
  3. Super článek! :) Nejlepší je doopravdy začít cvičit s někým, s kým si rozumím a motivuje mě. Sice zatím necvičím kdovíjak pravidelně, ale už se o to snažím a začínám. :)
    Catherine Ribbon

    OdpovědětVymazat
  4. Skvelé tipy :) Ja mám veľmi rada vodu s ovocím, na to nedám dopustiť :)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc hezký článek :) Zelený čaj miluju, piju ho pořád, ale někdy si i přesto kávičku dám :D

    Ili Libertad

    OdpovědětVymazat
  6. Super článok :) Ja sa snažím dodržiavať tú zdravú svačinu. :) Najlepšie je keď si to pekne večer pripraviš a ráno už len zbalíš do tašky! :) Čo sa týka tej kávy to bude u mňa trošku problém, keďže som coffe lover :D presne ako ty :) Teda aspoň to dedukujem z názvu tvojho blogu :))
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  7. Moc hezký článek. :) Úplně jsi mě motivovala k tomu, abych začala žít zdravěji. Děkuji ti
    lalymylifestyle.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  9. Jsem rád, že tohle konečně někdo řekl. :) Spousta lidí má pocit, že samotné cvičení je samospásné, ale každý profesionální sportovec vám řekne, že stejně jako je důležitý samotný výkon, tak je důležitá i regenerace. Já si spánek měřím pomocí chytrého náramku, ale ono stačí prostě pravidelně odpočívat a nepřepínat se. A hlavně si uvědomit, že pokud spím dlouhodobě méně než šest hodin denně, tak je někde něco špatně a řítíte se do problémů! :)

    OdpovědětVymazat

?max-results=5&orderby=published&alt=json-in-script&callback=showrecentposts1\"><\/script>");